Close

S kluky na nákupech aneb Tour de second hand

second hands

Lov na pánský second hand

Nákup oblečení je většinou doménou něžnějšího pohlaví. Holky dokáží strávit nakupováním dlouhé hodiny, kdežto kluci jsou otráveni už při vstupu do obchodu. Ale přitom i oni se chtějí pěkně obléci. Nejen čeští muži dnes sledují módní trendy víc než kdy dřív, ale vybrat vhodný kus oblečení je pro ně mnohdy těžší než pro jejich polovičky. Pánská oddělení módních obchodů zabírají většinou zlomek toho, co dámská a vybrat tak něco, co padne a zároveň splňuje nároky daného muže je mnohdy nadlidský úkol. V Převlíkárně jsme se rozhodly udělat malý pokus: vzít kluky na výpravu po pražských second handech. Cílem bylo zjistit, jak kluci nakupují oblečení, jaké problémy řeší a ukázat jim alternativu v podobě nakupování z druhé ruky.

Hurá do sekáčů!

V jeden úterní podvečer jsme se sešli s pár kamarády v karlínském second handu JakoTy. Lokalitu Karlín jsme vybraly proto, že je zde v dosahu hned několik second handů, které splňovaly naše podmínky: mají otevřeno minimálně do 19:00 a mají pánské oddělení (nebo aspoň jeden stojan). Ihned po příjezdu začali kluci zuřivě prohledávat štendry s oblečením. Dále jsme navštívili ještě Textile House hned přes ulici a nakonec neplánovaně ještě Genesis v Jindřišské, kde jsme si stihli užít kopec srandy díky tomu, že má otevřeno až do osmi hodin.

Slow fashion

Jak to vidí kluci?

·        Vnímání second hand se začíná pomalu měnit k lepšímu, a tak i díky lepší nabídce zboží. Dřív sekáče platily spíš za zapadlé hrabárny pro nízkopříjmovou klientelu. Dnes je často navštěvují lidé, kteří se chtějí odlišit od většiny nebo nejsou spokojeni s nabídkou běžných oděvních značek. Nakoupit z druhé ruky už se dají i velice stylové kousky, ne jen seprané hadry. To čím dál tím častěji platí i v pánských odděleních.

·        Největší nevýhodu však kluci shledali v tom, že stejně tak jako v běžných obchodech, i v second handech je pánské oddělení značně upozaděné… Pokud je tedy vůbec v daném obchodě přítomné. Volba second handu v tomto případě může být zlomová. Než půjdete na lov, nezapomeňte mrknout do mapy sekáčů. V popisu se snažíme uvádět, jestli má daný obchod pánské oddělení nebo ne.

·        Podle toho, co nám kluci řekli, by se second handy neměly bát a zvětšit pánské oddělení. Víme, že je to jen malý vzorek zákazníků, ale je to cesta, jak z tohohle začarovaného kruhu ven. Pokud bude dostatečný výběr, zákazníci se budou vracet.

·       Další vítanou změnou by byla změna otevírací doby. Bereme na vědomí, že ne všechny prodavačky touží trávit v zaměstnání večery, ale z pohledu většiny zákazníků je určitě vítanější chodit nakupovat při cestě z práce, než brzy ráno.

·         Jeden z klíčových poznatků u námi zkoumané skupiny (muž pod 30 let pracující v kanceláři J) byl, že nakupování v second handu je zábava. Není totiž nad to vyzkoušet si blýskavé sako a kožené kalhoty. Kluci, neříkejte, že právě tohle není váš celoživotní sen J.

·         Po našem nakupovacím výletu se kluci shodli, že to nebylo naposledy, co nějaký ten sekáč navštívili a že jim rozhodně do budoucna dají šanci.

Tipy pro udržitelné muže

·         Naplánujte si svůj nákup. Promyslete si předem, co byste si chtěli koupit (pokud máte konkrétní záměr) a podle toho vyberte obchod, kam zamíříte. Ujistěte se, že tam mají pánské oddělení a modernější střihy oblečení (pár tipů uvádíme pod článkem).

·         Zjistěte si otevírací dobu obchodů, které plánujete navštívit (k tomu vám opět dobře poslouží mapa sekáčů)

·         Když budete na místě, je dobré od prodavačky zjistit, kdy přivážejí nové zboží. To vám totiž pomůže vychytat ty nejlepší kousky hned pěkně zčerstva.

·         Neváhejte s sebou vzít posily a pořádně si nakupování užít.

Second hand

Second hands, které stojí za návštěvu: JakoTy (Karlín), Textile House (různě po Praze), Fifty Fifty (Slezská, vintage), Scoro Coco (Milady Horákové, vintage), Bellitex (Francouzská 21), Genesis (např. Jindřišská 24, Bělehradská 98), Formann (Vysočanská)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.